Namens het bestuur: We gaan weer naar buiten!

Na het spetterende slot van het zaalseizoen afgelopen zaterdag en een geweldig feest in de Hofstede, zijn inmiddels de trainingen buiten weer gestart en de eerste oefenwedstrijden gespeeld. Oftewel we maken ons weer op voor het veldseizoen en kijken uit naar mooie wedstrijden buiten, veel toeschouwers, gezelligheid, maaltijden en activiteiten zoals het schoolkorfbaltoernooi en het beachkorfbaltoernooi. Kortom op alle vlakken genoeg te doen voor de vrijwilligers van de vereniging.

Die groep vrijwilligers regelt veel achter de schermen, maar met het naar buiten gaan doen we graag ook een beroep op onze leden en ouders van leden om onze prachtige accommodatie netjes te houden. Denk hierbij aan:

  • Afval hoort in de daarvoor bestemde bakken; restafval en plastic scheiden we graag. En ook voor statiegeld flesjes staat bij ODO een aparte container.
  • Terrasmeubilair, stoelen voor de spelers in de dug-out en rond het veld, afvalbakken, vlaggen etc. zien we na een spelzaterdag graag allemaal weer netjes in het materiaalhok opgeruimd worden. Er hangen in het hok duidelijke foto’s zodat je weet hoe je het kan opstapelen.
  • Verdwaalde ballen rond de velden graag verzamelen en opruimen in het hok.

Laten we allemaal een steentje bijdragen, dat is geen grote moeite.

De competitie start officieel op 22 april en dan is gelijk ook de eerste thuiswedstrijd van ODO 1. Traditiegetrouw starten we dan dus ook met de maaltijden bij ODO. Dit voorjaar zijn er maaltijden bij ODO op 22 april, 20 mei en 17 juni. Zaterdag 17 juni is tevens ook de seizoenafsluiting, dus zet deze datum en de andere twee in je agenda en kom gezellig bij ODO eten. Mocht je als team of als ouders van een jeugdteam een keer een maaltijd willen organiseren, dan horen wij het graag.

En met al die gezelligheid is ook het onderwerp alcohol weer bij het bestuur ter sprake gekomen. ODO houdt zich daarbij aan de wetgeving en is actief in het beleid. Onze barmedewerkers hebben bijna allemaal het certificaat “verantwoord alcoholgebruik” gehaald of zijn er mee bezig. Maar daarnaast is het ook een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Daarom vragen wij een ieder, verstrekker, aanwezige ouders, trainers/coaches, maar ook wijzelf als Bestuur die verantwoordelijkheid waar nodig te nemen en elkaar aan te spreken.

Inmiddels is de regen losgebarsten op deze tweede paasdag en is er van de zonovergoten voorspelling voor de paasdagen niet veel terecht gekomen. Hopelijk zijn de weergoden ons dit voorjaar op de velden beter gezind. Wij zien iedereen graag weer aan de Baanderheer.

Namens het Bestuur,

Laura van der Vaart