Algemene leden vergadering

Door André

Door Erik Passchier
Op 10 oktober staat om 20:00 uur in de ODO-kantine de jaarlijkse leden-vergadering gepland. Bij het clubblad van vorige week waren de agenda en alle overige stukken bijgevoegd, zodat er een week voorberei-dingstijd is voor alle leden.

Ik ga uit van een grote opkomst op de ledenvergadering. Met name senioren en junioren verwacht ik in groten getale. Naast onze eigen spelende leden zijn natuurlijk alle andere leden van harte welkom, de niet-spelende leden in het bijzonder. Ook ouders van onze jeugdleden zijn van harte welkom om de vergadering bij te wonen en een bijdrage te leveren.

Naast de standaardagenda zullen we een discussie op gang trachten te brengen over wat en lid van ODO mag verwachten en wat ODO vervolgens als vrijwilligersorganisatie van haar leden mag verwachten. Een actueel en interessant onderwerp waar we als bestuur nadrukkelijk op zoek zijn naar richting vanuit de leden (vergadering).

Ik hoop dat alle leden boven de 15 jaar die eventueel verhinderd zijn dit even kenbaar willen maken aan onze secretaris Addie Goudzwaard.

Uit de Praatpaal van 25-09-2005

Door Erik Passchier
Op 10 oktober staat om 20:00 uur in de ODO kantine de jaarlijkse ledenvergadering gepland. Bij het volgende clubblad zullen de agenda en alle overige stukken gevoegd zijn, zodat er een week voorbereidingstijd is voor alle leden.

De vergadering bestaat natuurlijk uit een grote lijst van standaard punten, maar het is juist ook de plek om je eigen zaken in te brengen. Dit kan natuurlijk door vragen te stellen en te reageren op de stukken die het bestuur heeft opgesteld. Het kan echter ook zijn dat er een onderwerp is dat je prominent op de agenda wil hebben, of in ieder geval het bestuur zich op willen laten voorbereiden. Mocht dit het geval zijn meldt dit dan even deze week bij Addie Goudzwaard.

De ledenvergadering is ook het moment van wisseling van de wacht in het ODO bestuur. De procedure is dat het huidige bestuur een aantal benoemingen voorstelt en dat de ledenvergadering daar mee moet instemmen. Echter ieder lid van ODO heeft de mogelijkheid om een tegenkandidaat voor te stellen voor alle personen in het bestuur die benoemt of herbenoemt worden. Hieraan zijn een aantal regels verbonden die in de statuten van ODO beschreven worden. De voornaamste zijn dat je op tijd de tegenkandidaat indient voorzien van een tiental handtekeningen van andere ODO leden. Dit moet gebeuren bij de secretaris.

In mijn meer dan 25-jarige geschiedenis bij ODO is het een keer voorgekomen dat er een procedure met een tegenkandidaat gestart is en dat betrof een benoeming in de TC en niet in het bestuur. Het komt dus bijna nooit voor. De reden dat ik de procedure hier beschrijf is dan ook niet omdat ik verwacht dat het dit keer gebruikt gaat worden. Ik denk echter dat het goed is om zo nu en dan uit te leggen aan de ODO leden hoe “formeel” de club georganiseerd is. Al was het alleen maar om het historische besef van de ene generatie op de volgende over te dragen.

Over personele bezettingen gesproken. Het bestuur stelt het komende jaar voor te (her)benoemen: Addie Goudzwaard, André Buitelaar, Mario Vermeer, Olaf Passchier, Karin den Heeten, Sven Lispet en Erik Passchier. Olaf als afgevaardigde van de TC, Sven als afgevaardigde van de AC, Karin in de nieuwe functie van vrijwilligerscoördinator, Mario als afgevaardigde van de KC en Andre als nieuwe penningmeester. Voor André en Mario geldt dat ze in het voorstel van het bestuur in het ODO bestuur blijven, maar in een andere functie zullen plaatsnemen. Addie en Erik zullen dezelfde functie blijven vervullen.

Marlize van der Endt en Jaap van Vliet zullen het bestuur verlaten. Het komende jaar zullen verder in het bestuur zitten Barbara van Nierop namens ODO Plus, Rob van der Hak als algemeen lid en Hugo Noordhoek als materiaalcommissaris, maar die zijn vorig jaar voor twee jaar benoemd, dus komen niet in het lijstje benoemingen voor.

Deze namen zijn ook al aangekondigd in de technische praatpaal. Mocht u bij het lezen van de namen of op basis van de gang van zaken denken dat andere mensen beter op hun plaats zijn in het bestuur dan heb ik weer het geheugen opgefrist welke stappen genomen kunnen worden. Maar los van dergelijke procedures hoop ik dat iedereen in ieder geval zijn weg weet te vinden naar de ODO kantine op 10 oktober om 1 avond per jaar met zijn allen over de stand van zaken binnen ODO te discussiëren.