Opruimen en afsluiten

Hoi allemaal! Het buitenseizoen is weer begonnen en iedereen is weer lekker actief bij ODO. Dat betekent ook dat we weer voltallig op onze accommodatie aanwezig zijn. Dat brengt een aantal verantwoordelijkheden met zich mee. Lees a.u.b. even het lijstje hieronder door, dan houden we het netjes en leuk met elkaar:

  • Kantine houden we netjes
    • Na afloop van de trainingen wassen we eventueel gebruikte kopjes en glazen af. Niet denken dat iemand anders het wel doet, dat is niet zo ;o)
    • Lege flesjes zetten we terug in de kratten.
    • Stoelen netjes aangeschoven aan de tafels.
    • De kassa en het tv-scherm mogen worden uitgeschakeld.
    • Vergeet de schuifdeur en de tussendeur van de keuken naar achteren niet te sluiten.
    • Alle lampen uit en alarm inschakelen.
  • Opruimen doen we met elkaar
    • Aan het einde van een training en de zaterdag ruimen we met elkaar op. Ga niet stiekem snel naar huis, zodat telkens dezelfde teamgenoten aan het opruimen zijn. Doe dit met elkaar. Vraag een ander gerust om hulp. Met elkaar is het zo gebeurd.
    • Vanaf komende weekend gaan we werken met het opstellen van een velddienst voor het einde van de zaterdagen. Hou hiervoor je persoonlijk programma in de mail in de gaten.
    • In het bijgebouw waar de tafels en stoelen staan, hangen duidelijk instructies op de deur wat er allemaal moet gebeuren. Makkelijker kan het niet ;o)
    • Tafels en stoelen worden netjes opgestapeld (tenzij ze nat zijn) achterin het hok, waar ze vandaar kwamen. Ook de vlaggen worden daar netjes opgeruimd.
    • Ballen in het ballenhok. Zie je er 1 slingeren, breng die dan even naar het hok. Aan het einde van de dag even controleren of alle ballen compleet zijn en anders wordt het missende schaapje gezocht (vaak in het struikgewas).
    • We scheiden afval. Buiten zijn de bakken oranje bakken voor PMD en drinkbekers, de rode voor restafval. Zie ook de stickers die erop zitten.
    • Statiegeldflesjes en -blikjes gaan in een aparte, oranje container bij de schuifdeur. De opbrengst is voor ODO!
    • Aan het einde van de zaterdag legen we de prullenbakken. Restafval mag in de grote container. PMD gaat in een grote blauwe vuilniszak in het bijgebouw en wordt apart door ons afgevoerd.
  • Sleutels beheren we goed
    • We zorgen dat ALLE deuren OP SLOT zijn aan het einde van de dag, want in elke ruimte staan waardevolle spullen opgeslagen.
    • We beheren de sleutels van ODO alsof het onze eigen sleutels zijn.
      • Door de week neemt Rob v/d Hak ze mee (of ze worden daar opgehaald) en sluit de selectie de kantine af.
      • In het weekend komen en gaan de sleutels en de kas van en naar Erik en Jakomijn.

Kleine moeite, veel korfbalplezier!