Van het bestuur

Op een oor na is de 1e helft veldcompetitie weer gevild – op nog een paar (inhaal-) wedstrijden na (doordeweeks en Zaterdag 18 Oktober) met over het geheel genomen niks te klagen over het weer. Opmerkelijk en leuk is het steeds grotere aantal (groot-) ouders dat de wedstrijden van onze jeugdteams bezoekt! Je ziet de spelers af en toe om zich heen kijken met glinsterende ogen….mooi! Gisteren was daarbij een topdag, met vele jeugdkampioenen welke gehuldigd werden met medailles, een toespraakje en natuurlijk een heerlijke taart. En ook bij die huldiging veel aanwezige familieleden, wat zorgde voor een gezellige sfeer!

We gaan ons qua korfbal stilaan weer opmaken voor de zaalcompetitie. Achter de schermen wordt al van alles voorbereid. Tijdens de herfstvakantie starten de zaaltrainingen weer (te beginnen 21 Oktober) in sportzaal Lentiz en Sporthal De Hofstede, waar we te gast zullen zijn. De schema’s en locatie(s) -altijd weer een lastige puzzel- zullen in de loop van de komende week op de website gepubliceerd worden.

In de afgelopen 2 maanden hebben we wederom gemerkt dat de animo voor de maaltijden die na de thuiswedstrijden van de ODO selectie georganiseerd worden, minder groot is. Deels door het wat koudere, onaantrekkelijker weer, maar ook andere redenen spelen een rol. Helaas moest de laatste maaltijd geannuleerd worden vanwege onvoldoende belangstelling. Jammer, maar niet geheel onverwacht. We zullen dan ook vol inzetten in het voorjaar!

We staan ook even stil bij het resultaat van de Rabobank clubleden actie, waarbij leden van de Rabobank hun stem konden uitbrengen op sportverenigingen, die dan een bedrag toegekend krijgen op basis van het aantal stemmen. Maar liefst 186 stemmen voor ODO en een prachtig bedrag van bijna € 2.300,- was het resultaat! De symbolische cheque werd gistermiddag uitgereikt aan het ODO bestuur. Aan allen die voor ODO gestemd hebben: DANK JE WEL!!

Op maandag 27 Oktober vindt de jaarlijkse ALV (Algemene Leden Vergadering) plaats! Hier wordt niet alleen terug gekeken naar het afgelopen seizoen (activiteiten, resultaten, financieel) maar worden ook plannen besproken voor het komende jaar/de komende jaren. En bedanken we vrijwilligers die stoppen met bestuurs- en commissie werk, en hopen natuurlijk ook nieuwe vrijwilligers bereid te vinden mee te helpen in/voor deze mooie club! De uitnodiging voor deze vergadering volgt z.s.m.

Inmiddels zijn ook de voorbereidingen gestart voor de Sintactie (bedrijven) en Kerstactie (particulieren en bedrijven) welke ODO nu al een paar jaar organiseert in samenwerking met onze lokale bakker Van den Berg. Een clubje enthousiaste ouders en ODO leden heeft het eerste overleg al gehad en gaat onder meer bedrijven benaderen. De ODO webshop voor bedrijven is al geopend! Mocht U nou zelf bij een bedrijf werken (of een bedrijf weten) die wellicht geïnteresseerd zijn of benaderd kunnen worden, geef dan een seintje aan Barbara Hanemaaijer en Rob van der Hak!

 

Namens het bestuur,

Rob van der Hak